2 Beiträge / 0 neu
Letzter Beitrag
RASPBMC 1.0 und EDIMAX EW-7811UN

Hallo,

Ich benutze den EDIMAX EW-7811UN und RASPBMC 1.0. Aber leider tut's mein WLAN nicht. Ich habe das WLAN versucht sowohl über das Windows install programm als auch über das Programm im Raspbmc einzustellen. Aber es tut sich nix... Ich habe sonst noch nichts verändert, aber als MAC-Adresse wird bei mir nur 00:00:00:00:... (usw. und es ist ausgegraut (was ja noch OK wäre)) angezeigt.

Wer hat nen Rat und kann mir helfen? Ich habe sowohl beide USB-Buchsen versucht als auch einen aktiven Hub.

Danke schonmal

Wasty

Hi,

I use the EDIMAX EW-7811UN but on my Pi nothing works. I downloaded the final 1.0 installed it over Wired LAN, set up my WIFI settings (hidden WPA2 WLAN) but nothing happens... i tried this procedure twice. once over the settings program and once over the windows install program.
What i find mysterious is, that the MAC-Adress is shown as 00:00:00:... (and so on). Is this normal? What is my fault? I tried the stick on both USB-ports and on a active 4-times hub.

Any help would be appreciated...

Thanks in advance
Wasty

Ich hab's nochmal ausprobiert

Ich hab's nochmal ausprobiert und obwohl der Pi auf WLAN konfigurriert war/ist hat er sich über LAN ne IP geholt.

Irgendwas stimmt da doch nicht?!

I just tried it again, but nevertheless i doesn't work. BUT i have configured the network to WIFI and nothing happens. I attach my LAN-cable and everything works (but it's wired i believe). Even a MAC-adress is displayed. i tried two wlan-sticks but none of them works :-(
The EDIMAX as described above and the Netgear WG111 GR. But no connection. And how can it be that a wifi configured Pi connects via LAN?

Best regards
Wasty